Шукати в цьому блозі

пʼятниця, 27 березня 2020 р.

Побудова речень з дієсловами теперішнього і майбутнього часу.

Мета: учити школярів будувати речення з дієсловами теперішнього та майбутнього часу; удосконалювати навички визначати особу й час у дієсловах у текстах; розвивати усне та писемне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас шляхом уведення нової лексики; виховувати пізнавальний інтерес до пізнання природи рідного краю.

ЗМІСТ УРОКУ
І. На етапі актуалізації опорних знань і вмінь учнів.

Каліграфічна хвилинка
• Написання з’єднань ро, зу, ум, рм, оу.
Яке слово можна скласти з поданих складів? 
Як ви можете пояснити значення цього слова? 
Які ви знаєте прислів’я про розум? 
— Чи згодні ви з таким висловом: розумним ніхто не вродився, а навчився?

II. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
1. Виконання вправи 349 (с. 153-154 підручника).
Словникова робота
Іван-чай — багаторічна рослина. (Звернути увагу на орфограму в написанні слова.
Купіта — купа.
Мовний аналіз тексту: 
• Назвіть дієслова, які вжиті в тексті, визначивши дію та рід, якщо це можливо, і неозначену форму. 
• Назвіть речення, у яких є по дві граматичні основи. 
• Визначте в поданому тексті прикметники, називаючи їх число та рід. На яку ознаку вказує кожен із них? 
• Проаналізуйте й дослідіть, яким способом утворене слово самовідданість. Поясніть його написання. 
• Визначте, якими способами утворені дієслова. 
• Назвіть займенники, ужиті в тексті. Назвіть їх початкову форму. 
• Поясніть уживання знака оклику в одному з речень. 
• Назвіть прийменники з тими словами, з якими вони вжиті. Поясніть їх написання.
• Поетапне виконання завдань вправи.
2. Робота з правилом (с. 154 підручника).
IІІ. Застосування набутих знань і вмінь учнів.
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=3sg5oJQmlBY

1. Виконання вправи 350 (с. 154 підручника).
— Прочитайте прислів’я, поєднавши їх частини. Яку людську рису описано в них? Які ви ще знаєте прислів’я на цю тему?
Складіть і запишіть речення про людську рису, яка описана в поданому жанрі усної народної творчості.
2. Виконання вправи 351 (с. 154 підручника).
— Як ви вважаєте, до опису дій якого предмета чи явища можна дібрати вказані дієслова? За якими ознаками ви це визначили? 

V. Підсумок уроку.
Робота за індивідуальними картками
— Утворіть від поданих іменників дієслова в майбутньому часі й запишіть їх.
Краса (красуватися); малюнок; крик; гра; злість; ходьба; навчання; сміх).
— Складіть і запишіть з одним з утворених дієслів речення, у якому дієслово буде минулого часу чоловічого роду.
— За допомогою чого ми можемо визначати особу й час дієслова?

Немає коментарів:

Дописати коментар